REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Bohužel se do tohoto střednědobého strategického materiálu nemohl dostat oprávněný urgentní požadavek na bezodkladnou opravu, případně celkovou rekonstrukci, nádražních budov a přilehlých komunikací celého vlakového nádraží železniční stanice Dvůr Králové nad Labem.
Ministerstvo dopravy společně s Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) více než dvacet let "bez problému" akceptuje velmi špatný technický stav výše uvedených nemovitostí železniční stanice. Zde jistě neplatí, že majetek státu je udržován s péčí řádného hospodáře! Tady hospodáře již drahně let postrádáme!
Co je ale pro rozvoj celého města a regionu nebezpečnější, že nám od roku 1990 územně upadá význam našeho železničního nádraží a nikdo z kompetentních úředníků kraje a ministerstva dopravy nechce tento dlouhodobý negativní trend řešit. Důkazem tohoto tvrzení je současná velmi špatná technická vybavenost, úroveň a rozsah poskytovaných služeb, které železniční stanice ve Dvoře Králové nad Labem svým zákazníkům, tedy cestujícím, občanům a návštěvníkům města, v poslední době nabízí.
Vlakové nádraží v našem městě v žádném případě neodpovídá významu města a regionu, ani běžnému standardu vybavenosti u srovnatelných železničních stanic. Velmi tragicky a nedůstojně naše vlakové nádraží reprezentuje státního dopravce a město samotné. Ani v současné době prováděná oprava tratě v úseku „Jaroměř – Stará Paka“ ze strany SŽDC nevedla k posílení významu současného vlakového nádraží, spíš naopak, když v jejím důsledku ubyly koleje a nový nástupní ostrůvek nebyl ani zastřešen, jak to známe běžně z jiných vlakových nádraží.
Povinností nás zastupitelů města je na tento nedobrý stav věcí veřejných upozorňovat a žádat Vás, vrcholné politiky naší země a v dané věci kompetentní osoby, o urychlená nápravná opatření, což tímto dopisem činím. S pozdravem a úctou
Nasik Kiriakovský, zastupitel města Dvora Králové nad Labem (Východočeši)
Vaše komentáře |