REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Tak vážení, to je krátkozraké, primitivní a hloupé! Již současný provoz v ulicích Tyršova, Legionářská a 17. listopadu je na hranici kolapsu i když se nemění parovod. A to je nyní město chudé a téměř bez fungujících továren. Představte si, že se někdy povede sem přivézt investory a otevřou se zde třeba 2 nové fabriky, které lidem dají práci, ale do kterých bude muset jezdit kvanta kamionů s materiálem a odjíždět další kvanta se zbožím! Už vidím jak na těchto, nebo podobných stránkách vznikají diskuse a debaty o tom, jak nás tento zvýšený provoz omezuje a ničí. A jak přeci nedopustíme, aby pod okny 2 základních škol drnčela kola kamionů a valil se dým z výfuků!
Právě případná rozumná realizace severojižního propojení města (od kapličky přes Sedláčák na Hradeckou silnici a potom dále za Žižkovem někam k Denisovu náměstí) je možným řešením na uvolnění přetlaku aut, ale také je to možnost, jak by se mohlo město případně rozrůstat pro podnikání i bydlení.
To, že v nynější situaci je taková stavba nereálná, ještě neznamená, že za 5 či 35 let nebude všechno jinak. Městu se začne dařit a bude zde krásné žití. Bude velká poptávka po zainvestovaných pozemcích pro podnikání i bydlení. No a pak už by bylo velmi složité a drahé pozemky vykupovat a bourat nové rodinné domky.
Vím, někdo může mít pocit, že funkci obchvatu by mohla krásně splnit i plánovaná R11, ale já si to nemyslím. I kdyby to splnila, mohl by se Dvůr Králové jako čisté město obklopené lesy stát atraktivním pro bydlení i pro Hradečáky, případně Trutnováky a okolo nové komunikace by mohly vyrůst celé nové čtvrtě.
Zachovejme toto řešení v územním plánu pro příští generace a věřte, že nám naše děti poděkují.
Vaše komentáře |