REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Kdysi existoval rychlík Liberec-Brno, už není - nevadí - jeden přestup v Pardubicích při cestě do Brna se dá zvládnout. Naopak je již hotov rychlý koridor Praha- Brno, kde si to mastí Pendolina a pohodlné a čisťounké evropské vlaky Eurocity (EC) vysokou rychlostí. Ideální stav řeklo by se. Jenže:
- Jízdní řád na internetu (www.idos.cz) při hledání ideálního spojení Dvůr Králové nad Labem - Brno tyto kvalitní vlaky nezná. Vytrvale mi (chci-li jen jeden přestup) cpe spojení obyčejnými českými ušmudlanými rozkodracanými vláčky z 60 let (R jako rychlík), přestože EC jede sice o 20 minut později, který do Brna přijede ve stejnou dobu, ne-li dříve než rychlík. EC mi vůbec nenabídne!
- Takže co mi jízdní řád nabídne? Chci-li jen jeden přestup, tak spojení trvá 3h 11minut. No to snad ne?! Za kratší dobu by to nešlo? Šlo - za 2h 57 minut, jenže ouha - musí se celkem 3x přestupovat (Jaroměř, Hradec, Pardubice), tedy 3x se modlit, aby to neujelo, 3x hledat nástupiště, 3x se oblékat a svlékat, 3x otevřít notebook pro práci.
- Tedy hledám, zkouším samostatné spoje, aaaa už už mám ideální spojení - ráno v 6 rychlíkem ze Dvora a v 7 z Pardubic dokonce Pendolinem (SC)! Paráda, v půl deváté v Brně. Ještě upřesnit minuty. A SAKRA - rychlík je v Pardubicích v 7,02 (končí tam! Nečeká tedy na cestující z Pendolína z Prahy!) a Pendolíno odjíždí 6,59. SCHÁZÍ TEDY POUHÉ 3 MINUTY a lidé na trase z Liberce by mohli být při relativně lidském vstávání již v 8,30 v Brně. Nechci být nespravedlivý, vlaků jezdí hodně, ale NEnavazování se bohužel opakuje vícekrát denně oběma směry. Toto ranní NEspojení však opravdu dost bolí.
Vaše komentáře |